ЕВОЛЮЦІЯ ПЛАСТИКОВИХ КРИШОК ДЛЯ КАВИ

Кожна людина, яка хоч раз купувала напій на виніс, змогла оцінити користь такого аксесуара, як кришка для одноразового стаканчика. Цей виріб не просто утримує рідину всередині стаканчика:

  • Також кришка захищає споживача від будь-якої неприємності, яка може виникнути через пролитий напій. Це і забруднений одяг, і опік через контакт гарячого чаю або кави зі шкірою.
  • А ще кришка підвищує жорсткість одноразового стаканчика, яка розм’якшується під впливом гарячої рідини. Його стає зручніше та безпечніше тримати.
  • Ну і дрібне сміття, пил. Вони не потраплять у напій, якщо стаканчик буде закритий кришкою.

Отже, як не подивися, кришка для стаканчика – чудовий аксесуар, без якого ранковий Coffee to Go не був би таким комфортним. Але мало хто знає, що цьому виробу майже 90 років. Пропонуємо відстежити, як відбувалася еволюція пластикових кришок для кави. Ви будете здивовані.

Хто і для чого придумав кришку для кавового стаканчика

Щоранку безжальна любов до кави змушує мільйони людей вирушати до сусіднього кафе. Щоб уникнути черг і при цьому не втрачати клієнтів, заклади швидкого харчування та кав’ярні використовують одноразовий посуд – пластикові стаканчики із кришками. Ці вироби спочатку створювалися для вирішення головного завдання – людина має отримати можливість пити улюблений напій на прогулянці з таким самим комфортом, як і сидячи за столиком каву з керамічною чашкою в руках. А прототип сучасної кришки з’явився у 1934 році. Саме тоді інженеру Рою Ірвіну Стаблфілду було вручено патент на аксесуар для маленьких дітей, які під час пиття часто проливали з кухлів молоко чи сік. Перша кришка мала спеціальний виступ, натискання губами, на який провокувала витікання рідини. Через таку просту систему подачі напій потрапляв із кухля до рота малюка.

У 1950 році винахідник Джеймс Рейфснайдер запатентував першу знімну кришку, що замикається. Цей аксесуар був вигаданий за аналогією з дитячою кришкою на кухоль. Але цільовою аудиторією були дорослі люди – водії автомобілів. Щоб полегшити їм процес перевезення напоїв у транспорті, американець запропонував кавову кришку, що щільно закривається. Але широкого поширення ця продукція не набула. Не практично – отвора в ній не було, і щоб попити, водій змушений був зупинитися, відкрити стаканчик. Вся перевага моделі – щільне закриття стаканчика, що запобігає розливанню рідини.

Широке поширення кришок для кавових стаканчиків

Особливий інтерес до знімних кришок для кавових стаканчиків виник у 1960 роках. Пояснюється це повсюдною модою пити каву на прогулянці, яка прийшла до невеликих американських міст. Слідуючи тенденції, мережа сімейних магазинів 7-Eleven почала пропонувати каву на виніс. А щоб напій не розхлюпувався, стаканчики закривали кришками.

Але клієнтам не подобався процес відкривання та зворотного закривання кришки за бажання зробити ковток ароматного напою. Вони стали відшаровувати невеликі ділянки кришок, щоб пити через отвір. Дизайнери перейняли цю ідею, і незабаром кришки почали випускатися з готовими дірками. Але такий дизайн не був досконалим. Напій швидко остигав, тому що тепло йшло через отвір. А при швидкій ходьбі через дірку в кришці рідина незмінно розхлюпалася.

Ще через кілька років публіці була представлена кришка у вигляді кожуха. Вона відкривалася частинами – відкривалися ділянки стаканчика, якими можна було пити. Ще через кілька років, у 1975 році, два американські вчені Уолтер Елферт і Джеймс Скраггс придумали відкидний язичок, який відгинався і не заважав пити людині. А в проміжках між питтям «кишеня» закривалася назад для збереження тепла напою та запобігання розплескуванням.

З того часу неодноразово змінювалося виконання кришок. Дизайнери компаній-виробників прагнули покращити функціонал, пропонували нові форми, різний діаметр та місце розташування отворів. Лише у 80-х роках було видано 26 нових патентів на покращення дизайну кришок для кави. Кожна зміна була спрямована на підвищення зручності використання, зменшення бризок, комфортне пиття однією рукою. Не кожне нововведення набуло широкого поширення. Проте будь-яке з них стало частиною еволюційного процесу.

Особливості сучасних кришок

Сучасна кришка для кавового стаканчику продумана до дрібниць. Наприклад, більшість моделей має виступаючий край. Цей обідок дозволяє людині, що п’є, прикласти рот до отвору в кришці, щоб кава витікала прямо в рот. Такий виступ зручний для споживачів. Крім того, наявність виступу забезпечує утворення простору під кришкою, завдяки якому кава трохи остигає, перш ніж досягає рота.

Ця особлива конструкція з виступом ідеальна для напоїв з високою піною – вона міститься під кришкою і не змішується з рідиною. Деякі моделі сучасних кришок мають заглиблення у центрі. Воно потрібно, щоб ніс не притискався до кришки під час пиття.

У 2015 році було запатентовано кришку Viora. Її особливість полягає у покращенні сенсорних відчуттів. Модель оснащена спеціальним отвором, через який аромат сягає носа, стимулюючи нюхові почуття. Тепер споживач отримує можливість насолоджуватися не лише смаком, а й запахом улюбленого напою.

А ще багато моделей сучасних кришок для чашок кави оснащені вентиляційними отворами. Вони потрібні, щоб пара від гарячого напою виходила, не створюючи надлишкового тиску в стаканчику. Це допомагає забезпечити плавний потік рідини під час пиття і попереджає розбризкування напою.

Проблема розбризкування кави дійсно існує, якщо людина перебуває в русі. У спробі вирішити цю проблему дизайнери удосконалили відкидний клапан, що закриває отвір для пиття між ковтками. Також більшість моделей кавових кришок мають спеціальні канавки. Вони допомагають зливати назад у чашку каву, яка випадково розплескалася під час ходьби.

Все ще попереду

Отже, сучасна кришка кавового стаканчика:

  • має виступаючий край, щоб кава встигала злегка охолонути, перш ніж торкнутися рота;
  • у центрі має невелике заглиблення, щоб ароматна пара піднімалася до носа, хвилюючи нюхові рецептори;
  • кілька крихітних наскрізних отворів випускають пару, щоб уникнути утворення вакууму всередині стаканчика.

Невже це все? Адже, на перший погляд, міняти вже нема чого. Все і так ідеально. Та й пластик, проти використання якого борються екологи всього світу, поступово витісняється екологічно безпечними матеріалами.

І все ж, спостерігаючи за тим, які метаморфози щодня відбуваються з різними звичними для нас речами, можна бути впевненим, що це далеко не кінець. Вже сьогодні дизайнери працюють над створенням кришок, які змінюватимуть колір залежно від температури вмісту стаканчика. А винахід формул «зелених» полімерів з природних, біологічних матеріалів, наприклад, кукурудзяного крохмалю, дозволяє вирішити екологічну проблему кавової кришки. Все це дозволяє стверджувати, що аксесуари для кавових стаканчиків ще здивують нас новими формами, опціями та можливостями. Чекаємо. Готові дивуватися.

Поділитися з друзями:

Вам також буде цікаво

БРЕНДУВАННЯ КАВ’ЯРЕНЬ – ЗАПОРУКА УСПІШНОГО БІЗНЕСУ

Щоб виділитися серед безлічі конкурентів, потрібен фірмовий стиль і відомий бренд.

Детальніше
ТРУБОЧКИ ДЛЯ КАВ’ЯРНІ – НЕВЕЛИКА ДЕТАЛЬ ВЕЛИКОГО БІЗНЕСУ

Як виділитись серед конкурентів? У цьому вам допоможуть одноразові трубочки для напоїв.

Детальніше
ЯК ВІДКРИТИ КАВ’ЯРНЮ

У цій статті ми розповімо, як відкрити кав'ярню, скільки часу займуть бюрократичні процеси, з чого почати і скільки заробляє кав'ярня.

Детальніше
ВИДИ ТРУБОЧОК ДЛЯ КОКТЕЙЛІВ ТА НАПОЇВ

А ви знаєте, коли застосовуються прямі тонкі трубочки для коктейлів, а в яких випадках найкращий варіант – це вигнуті соломинки з коліном?

Детальніше
КАВОВІ СЕКРЕТИ ВІД БАРИСТА: ПРО ПСИХОЛОГІЮ ВІДВІДУВАЧІВ КАВ’ЯРНІ

Кришка - це лише маленька деталь, але на таких дрібницях і будується успішний бізнес.

Детальніше
ІННОВАЦІЙНИЙ ДИЗАЙН КРИШОК ДЛЯ КАВОВИХ СТАКАНЧИКІВ

Є у пластикових кришечках те, що приваблює не лише покупців, а й представників бізнесу. Вони стають простим та ефективним інструментом реклами, просування бренду.

Детальніше

Бажаєте придбати бумажні стакани до пластикових кришок?