ЯК ВІДКРИТИ КАВ’ЯРНЮ

Культура споживання кави у всьому світі зростає з кожним днем. Україна – не виключення. На цьому тлі кава розглядається споживачами як продукт першої необхідності. Цим пояснюється поява на вулицях міст нових і нових кав’ярень. Статистика підтверджує, що в довоєнний час їх кількість щорічно збільшувалася на 10%. І сьогодні люди, націлені на розвиток української економіки, цікавляться як відкрити кав’ярню, скільки часу займуть бюрократичні процеси, з чого почати і скільки заробляє кав’ярня.

Попит на каву, як фактор успішного бізнесу

Багато власників українських кав’ярень ще з початком пандемії побоювалися, що люди почнуть економити та відмовляти собі у маленьких задоволеннях. Але ні тоді, ні у воєнний час продаж кави не скоротився. Виторг хороших кав’ярень продовжує зростати. Це пояснюється тим, що пауза на каву допомагає людям відволіктися від проблем, налаштуватися на нові справи.

І хоч платоспроможність населення впала, українці не припиняють пити ароматний міцний напій. Хоча заради справедливості варто відзначити, що кілька років тому каву замовляли з іншими позиціями меню, а сьогодні все частіше як єдиний пункт замовлення. Цим можна пояснити і те, що багато кав’ярень переглянули прейскурант і максимально намагаються утримати ціни, незважаючи на інфляцію. Ця політика дозволяє залучати у світ кави нових і нових споживачів, яким до цього кава була нецікава.

Висновок: Інтерес до кави продовжує зростати, тому багато людей вирішують будувати на ньому бізнес. Щоб ваше вкладення грошей у цю сферу діяльності стало вигідною інвестицією, пропонуємо розібратися, які нюанси існують при відкритті кав’ярні.

Яку каву п’ють українці

Багато людей, які розглядають відкриття кав’ярні як інвестицію, побоюються, що пробитися через ряд конкурентів буде проблематично. Резон у цьому є. Щоб стати успішним, проект має відрізнятись від тих, які вже є на ринку. А для цього не зайвим буде вивчити конкурентів.

У великих містах, у Києві, де на кожному розі відкриті точки продажу кави “з собою”, унікальністю пропозиції може стати локація. Як тільки вдале розташування буде обрано, можна продумувати концепцію закладу. Про те, яке місце вважатиметься вдалим, і як розробляється стратегія, ми ще поговоримо. Тут же зазначимо лише те, що для успішності бізнесу необхідно виділитися серед загальної кількості кав’ярень.

У невеликому містечку “розкрутитися” простіше. Головне — розуміти, що навіть у маленьких населених пунктах люди хочуть насолоджуватися «смачною» кавою. “Звичайний” напій вони можуть пити вдома.

Висновок: Якщо на питання «Чим я зможу залучити відвідувача?» вам непросто відповісти, то варто ще раз подумати, чи варто розвивати цей бізнес. Без унікального формату розвинутись буде непросто, як у столиці, так і у провінції. Ви можете опинитись в одному сегменті з конкурентами, які вже давно у кавовій справі. Ваші позиції будуть гіршими, вирватися вперед у такій ситуації буде складно. Якщо відповідь є у вас у голові, шукайте місце та запускайте заклад.

Цікава інформація: хто і чому займається кавовим бізнесом

Популярність кав’ярень, як бізнес формату, пояснюється простотою. Цим напрямом інвестування цікавляться, зокрема, люди, які ніколи не займалися закладами громадського харчування та сферою послуг. Описати портрет власників кав’ярень можна так:

  • Люди 18+.
  • Перший бізнес. Більшість власників — колишні наймані працівники, які хочуть спробувати себе у комерції.
  • Франшиза цікавить власників кав’ярень менше ніж оригінальний формат. Бізнесмени намагаються надати закладу унікальних рис. Це більш виграшний варіант за всіма статтями.

Як рекомендація від експертів слід сказати, що не варто розглядати кав’ярню як пасивний дохід. У цьому випадку вона стане збитковою. Щоб бізнес процвітав, потрібно або щодня займатися ним, або вибудувати ефективний менеджмент.

Познайомтеся з успішними кейсами, проконсультуйтеся з експертами

Деякі підприємці-початківці, які йдуть у кавовий бізнес без досвіду, у спробі заощадити відмовляються від консультації фахівців. Це велика помилка, тому що ця галузь діяльності має свої нюанси. Не зайвим буде поспілкуватися з людьми, які мають багаторічний досвід володіння або управління кав’ярнею або з бізнес-консультантами. Шукайте ментора в іншому регіоні. Навряд чи ви отримаєте цінні поради, якщо консультант побачить вас як конкурента. Не поспішайте записуватись на курси до бізнес-шкіл. Вони “дають” стандартні програми. А ми вже говорили, що для успіху у цьому бізнесі важлива унікальність.

Порада експерта: Якщо ви хочете проявити себе у кавовому бізнесі, навчіться самі варити каву. Навіть якщо ви не плануєте працювати за стійкою, маючи розуміння, якою має бути гарна кава, вам буде легше виявляти помилки та недоліки свого закладу. Отримані знання допоможуть легко розібратися у сортах та смаках кави. Вам буде простіше вибрати постачальника зерен, підібрати персонал.

Нерідко кав’ярня закривається, не пропрацювавши й кількох місяців. Це означає, що ще на етапі запуску було допущено серйозних помилок, не було проведено підготовчу роботу. Щоб цього не трапилося, пропонуємо «пробігтися» невеликим чек-листом:

  • Не бійтеся кризи, кава вже входить до переліку продуктів першої потреби.
  • Вивчіть конкурентів, продумайте унікальний формат.
  • Навчайтеся у практиків, дізнайтеся з перших вуст історію успіху та промахів.

Також вам необхідно:

  • Розробити фінансову модель закладу.
  • Зареєструвати кав’ярню.
  • Знайти вдале приміщення для розміщення кав’ярні.
  • Придбати потрібне обладнання.
  • Скласти меню.
  • Підписати договори з постачальниками кави, води, добавок, одноразового посуду.
  • Найняти персонал.
  • Запустити рекламну кампанію.

Пройдемося коротко за основними пунктами.

Концепція закладу

Перше, що потрібно для відкриття кав’ярні, це почати з розробки концепції. Щоб заклад виділявся на тлі конкурентів, потрібно продумати кожну дрібницю «з нуля». Упорядкування поетапного бізнес-плану дозволить оцінити, скільки коштує відкрити свою кав’ярню, на який прибуток розраховувати і в які терміни очікувати окупність.

План відкриття кав’ярні пропонуємо збудувати на відповідях на конкретні питання:

  • “Хто ви?”. Відповівши це питання, ви зможете позиціонувати кав’ярню. Хочете відкрити кав’ярню-бібліотеку, кав’ярню-пекарню, кавовий кіоск у студентському містечку? Якщо ви відкриваєте кав’ярню-пекарню, в меню обов’язково має бути свіжа випічка. Якщо це буде кав’ярня на вокзалі, в ній має бути добре чути оголошення про поїзди, що приходять і йдуть. Такий собі куточок відпочинку в очікуванні подорожі. Позиціювання дуже важливе. Тоді люди виділять цю кав’ярню з-поміж інших за конкретними ознаками і запам’ятають її.
  • “Що ми будемо робити?”. Ви плануєте варити 20 варіантів кави за рецептами країн світу? У меню будуть кава з сиропом та іншими добавками? Обов’язково напишіть, що ви робитимете в концепції. «Варимо каву народів світу», «Подаємо незвичайну каву з добавками». Це дозволить вам краще зрозуміти проект та відчути його унікальність.
  • «Як ми це робитимемо?». Дотримуючись традиції? Переймаючи досвід інших країн? Використовуючи інновації? Від відповіді це питання залежить весь проект. Адже для використання сучасних технологій знадобиться новітнє обладнання. Якщо ваша фішка — використання старовинних рецептів інших народів, щонайменше, варто відправити персонал на спеціалізоване навчання.
  • Хто наш покупець? Поки ви не сформуєте чіткий портрет цільової аудиторії, не варто йти далі. Потрібно вибрати “якірного” відвідувача, який привабить додаткову аудиторію. Продумати варто час його приходу до вас, інструменти утримання, тривалість візиту. Модель поведінки допоможе зорієнтуватися, скільки чашок кави вип’є клієнт за тиждень, о котрій годині відкривати заклад, о котрій по приміщенню повинен поширюватися запах ароматної випічки. Ваш гість за кермом чи проходить повз кав’ярню дорогою на роботу? Опрацювання цих питань виведе вас на нові вступні, які полегшать подальшу розробку концепту. Пам’ятайте, без покупця кав’ярні не буде, тож розуміти і навіть відчувати цільову аудиторію дуже важливо.
  • «Навіщо ми працюємо?». У цьому пулі треба опрацювати власні цінності. Ви зрозумієте, чому споживач вибере саме вас, якщо сформуєте конкретне посилання до клієнта. Це одне з найважливіших, що потрібно знати під час відкриття кав’ярні.

Це основні моменти, які потрібно опрацювати, перш ніж писати бізнес-план.

 

Формати кав’ярень

Усі кав’ярні можна розділити на чотири види:

  • Кавовий автомат. Ви здивуєтеся, але експерти називають автомат, що виробляє каву, міні-кав’ярнями. Автомат налаштований на кілька програм. Вибір програми визначається натисканням кнопки.
  • Мобільна кав’ярня. Автокав’ярня є легковим фургоном з вбудованим кавовим обладнанням. Клієнти підходять до кав’ярні, оператор готує напій за них. Як правило, асортимент кави в таких кав’ярнях обмежений. Але відкрити такий бізнес набагато дешевше, ніж ларьок або повноцінне кафе. Ще один плюс бізнесу полягає у мобільності. Можна переїжджати з місця на місце, доки не знайдеться максимально вигідна локація.
  • Острівець чи кіоск. Острівець встановлюють у торгівельному центрі або у холі адміністративно-офісної будівлі. Кіоски є малою архітектурною формою. Це легка споруда, яка швидко встановлюється і легко демонтується.
  • Стаціонарна кав’ярня є найприбутковішим варіантом. Заклад із комфортними посадковими місцями приваблює відвідувачів можливістю сісти за столик, відпочити кілька хвилин, провести ділову зустріч у затишній обстановці.

Цікава інформація: Часто підприємці, які починають з мобільного формату, за півроку відкривають кіоск або стаціонарну кав’ярню. Мобільна кав’ярня добре працює з погляду «розвідки боєм». Вона дозволяє зрозуміти попит і нюанси бізнесу. Хоча, задля справедливості варто відзначити, що кожен формат передбачає свій підхід, різну концепцію бізнесу.

І все ж таки: кава «на виніс» чи кав’ярня з посадкою?

Один із важливих моментів, визначити, в якому форматі працюватиме заклад. Можна відкрити точку з кавою на виніс. А можна поставити в затишній залі кілька столиків, щоб клієнт міг затриматися, повільно випити ароматний напій.

Статистика показує, що кав’ярні з 2-3 столиками прибутковіші. В Україні дощова осінь та холодна зима. Якщо людині потрібно перечекати негоду, якщо в неї сів смартфон, вона, з високою ймовірністю, зайде до кав’ярні, де є столики. І влітку пити каву приємніше у закладі з кондиціонером.

У мобільних кав’ярнях формату “to go” середній чек набагато нижчий, додаткові продажі практично не працюють. Їсти десерт на ходу незручно. Але якщо є пропозиція сісти і перекусити у комфортній обстановці, багато хто нею скористається. Прибуток мобільного бізнесу буде меншим. При цьому інвестиції у запуск закладів «to go» та кафе з посадкою приблизно однакові. Адже оформлення та автоматизація мобільної точки потребує вкладень. Брати внутрішньою чи зовнішньою атмосферою, вирішувати вам.

Реєстрація бізнесу

Будь-який бізнес вимагає реєстрації. Ігнорувати законодавчі норми не можна, оскільки це може призвести до серйозних санкцій. Перед тим, як відкритися, потрібно підготувати документи для кав’ярні. Якщо ви працюватимете без алкогольної продукції, у 2023 році достатньо відкрити ФОП 2-ї групи. У списку КВЕД вибираємо “кав’ярня”, “кафе”, “магазин”. Останній код потрібен, щоб продавати на виніс додаткові продукти, мінеральну воду, шоколад. Зареєструвати бізнес можна через call center адміністративних послуг або за допомогою інтернету.

Якщо ви не розумієтеся на бюрократичних питаннях, отримаєте консультацію. За невелику винагороду фахівець розповість, як зареєструвати кав’ярню, чи навіть візьме процес на себе. Далі потрібно вибрати приміщення та отримати дозвіл на його використання як кав’ярню. Які документи необхідні для відкриття кав’ярні в Україні?

  • Паспорт та ІПН, щоб зареєструвати ФОП.
  • Висновок санепідемстанції.
  • Дозвіл від пожежної інспекції.

Оцінити приміщення на відповідність вимогам пожежної безпеки та санітарно-епідеміологічним нормам потрібно до оренди. Допоможе у цьому залучений експерт. Вже після запуску бізнесу потрібно буде завести журнал охорони праці, книгу скарг та журнал протипожежної безпеки.

Робимо розрахунки

Один із розділів бізнес-плану кав’ярні — виконати попередні розрахунки. Який прибуток ви хочете отримувати від роботи закладу? Це може бути $500 або $1000. Розрахунок слід проводити за кількістю очікуваних гостей та середнього чеку. Наприклад, якщо ви розраховуєте на чистий прибуток у $1000, то кав’ярня має заробляти на місяць $5000. Чому саме стільки? Прибутком прийнято вважати 20% товарообігу. Їх можна вивести безболісно для бізнесу. $4000 у даному випадку залишається на покриття внутрішніх витрат.

Фудкост

Food cost — вартість продуктів, які закуповуватимуться для функціонування кав’ярні. Це безпосередньо кава, сиропи, молоко та інші компоненти. Як правило, на фудкост йде 30% бюджету.

Оренда кав’ярні

Наступна важлива стаття витрат – оренда приміщення. Вона не має перевищувати 10% бюджету з урахуванням комунальних витрат.

Зарплатний фонд

Не менш важливий етап – моделювання фонду зарплати. Вивчіть ринок, дізнайтеся, які ставки пропонують працівникам у цьому сегменті. До ставки зазвичай додають бонус — ще 5% від товарообігу.

Продумайте, які фахівці будуть задіяні в кав’ярні, крім бариста. Можливо, потрібно найняти менеджера, якщо ви не готові повністю контролювати роботу бізнесу. Якщо ви плануєте вести маркетингову кампанію в інтернеті, а це просто необхідно сьогодні, потрібно найняти спеціаліста SMM. Щоб не виникло проблем із бухгалтерією, потрібний бухгалтер, хоча б на 0,5 ставки. Чим більший бізнес, тим більше співробітників доведеться залучити. Інакше підприємство не зможе злагоджено функціонувати. Наприклад, адміністратор, офіціант, товарознавець – оцініть, наскільки вам потрібні ці одиниці. Не забудьте про щоденне прибирання приміщення. Воно має проводитися професійно. Розраховуючи фонд зарплати, важливо відвести на нього 30% бюджету.

30% бюджету, що залишилися, підуть на адміністративні та операційні витрати.

Адміністративні витратиДо адміністративних витрат відносяться послуги банку, податки на діяльність ФОП, пожежна та охоронна сигналізація.

Операційні та господарські витрати

У цю статтю витрат входить купівля витратних матеріалів: трубочок, кришок, стаканчиків, ложок, серветок, мила та туалетного паперу. Бюджет на цю категорію потрібно буде перевірити ще раз з урахуванням концепції. Від неї залежить, скільки і чого треба буде купувати щомісяця. Також до операційних витрат входить оплата маркетингових кампаній, програма лояльності, акції, нове сезонне оформлення кав’ярні.

Вибір приміщення

Де відкрити кав’ярню, щоб вона стала популярною? Досвідчені ресторатори рекомендують «ходити та придивлятися». Розроблена концепція та опрацьована аудиторія допоможе вам зрозуміти, в якому напрямку рухатися та які локації дослідити. При виборі локації слід врахувати такі аспекти:

  • центральний чи спальний район;
  • біля зупинки громадського транспорту;
  • окремий вхід або під одним дахом з іншими послугами;
  • корисна площа;
  • висота стелі;
  • площа зали.

Ідеально, якщо кав’ярня буде розташована поряд із зупинкою, на першій лінії будинків. Якщо ви приглянулося приміщення у дворі, переконайтеся, що повз нього проходить пішохідний трафік. Як оцінити прохідність, розповімо трохи нижче.

Коли приміщення знайдено, найміть дизайнера. Щоб продемонструвати унікальність пропозиції, потрібно максимально вкластися у створення бренду. Швидше за все, буде потрібно косметичний ремонт. Вам потрібно створити унікальний інтер’єр. Якщо його не буде, виділитись на тлі конкурентів буде складно. Екстер’єр також важливий – кав’ярню має бути видно здалеку. Допоможуть у цьому яскрава вивіска та вказівники на найближчих перехрестях.

Не укладайте договір оренди кав’ярні, доки не оціните трафік

Навіть найкраща кав’ярня не приноситиме прибуток, якщо її розташування не буде вдалим з точки зору трафіку. Найпростіший спосіб оцінити потік потенційних відвідувачів – стати на точці та підрахувати кількість людей за годину у різний час дня. До речі, непогано на Google-Карті подивитися точки продажу кави в цьому районі. Можливо, конкурентів буде надто багато, щоб швидко злетіти.

Устаткування для кав’ярні

Перелік обладнання визначається концепцією кав’ярні. Це можуть бути кавові гіки чи кавомашини. Обов’язково потрібним буде млинок для кави. Точніше, кілька. Ще холодильник для зберігання добавок – сиропів та молока. Якщо кав’ярня торгуватиме тістечками — вітрина, випічкою — прилавок із викладкою.

Постачальник кави

Вибір постачальників сировини залежить від концепції кав’ярні та меню. Головний продукт кав’ярні – кава, тому дуже важливо знайти постачальника зерен. Проконсультуйтеся з власниками інших кав’ярень у регіоні, дайте клич в інтернеті, вивчіть пропозиції та прейскуранти.

Вибір постачальника одноразового посуду

Щоб не переплачувати за посуд для кафе, його вигідно замовляти оптом у виробника. Один із провідних гравців на ринку пластикових трубочок та кришок для паперових стаканів – компанія УкрТопПласт. Виробник постачає одноразовий посуд для кав’ярень десяткам мережевих бізнесів та сотням невеликих кав’ярень.

Кав’ярні та кафе активно використовують пластиковий посуд. Це зручно для них та для клієнтів. Відвідувачу не обов’язково пити каву у залі. Він може забрати її з собою. Для бізнесу це можливість оптимізувати витрати, скоротити час на обслуговування клієнта. Крім того, заклад звільняється від необхідності зберігати скляний посуд, мити його після використання. Серед переваг одноразового посуду, що пропонує компанія УкрТопПласт, слід зазначити:

  • Економічний зиск. Скляний посуд коштує дорого, він регулярно б’ється, його потрібно мити, а значить, у штаті має бути спеціальний співробітник. Пластиковий або паперовий посуд позбавляє всіх цих витрат і вимог. Економія в наявності.
  • Стакани, кришки, трубочки легко доставляти, зберігати. Вони легкі, компактні, не б’ються, доставляються в гігієнічній упаковці.
  • Одноразові вироби є безпечними для оточуючих з точки зору гігієни. УкрТопПласт виробляє продукцію із сертифікованої сировини, дозволеної для застосування у харчовій промисловості.
  • Одноразовий посуд поставляється в різних кольорах, що дозволяє купити стакани та кришки для кави у корпоративних кольорах. Більше того, можна замовити одноразові аксесуари з логотипом кав’ярні. Так одноразовий посуд перетвориться на маркетинговий інструмент. Стакани з кавою «розійдуться» по офісах. Кав’ярня підвищить впізнаваність у районі.

У компанії УкрТопПласт можна замовити: кришки для стаканів кави та трубочки під «каву з собою» різної форми, розміру, кольору. У партнерів компанії можна замовити стаканчики, утримувачі, палички для розмішування цукру. УкрТопПласт пропонує свою продукцію на вигідних умовах, з регулярною доставкою необхідного обсягу товару за узгодженим графіком за довгострокової співпраці. Виробник пропонує безкоштовну консультацію щодо вибору одноразових аксесуарів для кав’ярень.

Складання меню кав’ярні

Важливим етапом організації кавового бізнесу є розробка меню. Окрім кави різних сортів та видів у кав’ярні подаватимуться десерти, випічка, лимонади, морозиво, сезонні напої та ласощі? Продумайте та пропишіть базове меню, яке може бути змінено. Ваше меню обов’язково має відображати концепцію закладу. Подумайте, у чому буде його унікальність, ексклюзивність. Якщо у вас подаватимуться ті ж пиріжки, що й у сусіда-конкурента, то чому клієнт має прийти до вас?

Як керувати закладом

Багато бізнесменів, які раніше не працювали у сегменті громадського харчування, не знають, як керувати кав’ярнею. Ви вже визначилися, який персонал буде потрібний. Залишилося лише здійснити вибір працівників. Є одна рекомендація, яка допоможе швидко найняти персонал. Заздалегідь пропишіть у голові портрети ідеальних кандидатів. Наділіть цих персонажів цінностями, характером. Визначте, який вік співробітника на конкретній посаді вам найкраще підійде. Чим точніше ви продумуєте деталі, тим простіше буде скласти оголошення про вакансію та сформулювати вимоги до кандидатів. На співбесіді з кандидатами постарайтеся зрозуміти їхню мотивацію. Готувати смачну каву, яка стане фішкою вашого закладу, зможе лише захоплена людина. Якщо в кандидаті ви відчуваєте, що це випадкова людина, не наймайте її. Це найкраще рішення.

Коли персонал найнятий, можна розпочинати роботу. У ефективному управлінні закладом допоможе автоматизація. Декілька простих програм допоможуть правильно вести товарний та фінансовий облік, контроль витрат та доходів. Для автоматизації кавового бізнесу потрібно придбати планшет, чековий принтер, грошову скриньку, роутер.

Налаштуйте зручне меню – співробітникам буде простіше обслуговувати замовлення, якщо всі позиції поділити на категорії. Важливо приймати оплату не лише готівкою, а й карткою та іншими доступними електронними платежами. Це підвищить сервіс обслуговування – зручність оцінять і відвідувачі, і співробітники. Автоматизація дозволить у будь-який момент часу віддалено подивитися статистику продажів, контролювати виторг, витрати.

Не ігноруйте систему автоматизації. Використовуйте її з першого дня. І з першого дня ви оціните це рішення.

Маркетинг та реклама кав’ярні

Щоб відкриття кав’ярні в Україні не стало сумнівною авантюрою чи невдалою інвестицією, приділіть окрему увагу маркетингу кав’ярні. Під цим терміном передбачається не лише сам продукт — кава. Не менш важливо приділити увагу візуалізації концепції. Не заощаджуйте на оформленні вивіски і самого приміщення, тому що це допоможе вам виділитися з натовпу. Як уже було сказано, краще залучити професійного дизайнера. В іншому випадку на вас можуть чекати нескінченні переробки та доопрацювання. Зрештою витрати будуть значно суттєвішими.

Один із способів просунути бренд на ринку та забезпечити йому швидку впізнаваність – це брендування серветок, стаканчиків, кришок, трубочок. Обійдеться це не дуже дорого, якщо замовити продукцію оптом.

Наприклад, компанія УкрТопПласт пропонує кришечки та стаканчики з логотипом замовника. Сьогодні каву можна купити на кожному кроці. Апарати та міні кав’ярні є на вулиці, в офісі, в холі торгового центру, кінотеатру, на заправці. Стаканчики та кришки кав’ярні все одно знадобляться. Так чому не замовити кавові стаканчики, кришки та трубочки із логотипом. Таку продукцію в УкрТопПласт регулярно замовляють як великі, так і невеликі кафе та кав’ярні. Переваги кришечок з логотипом:

  • підвищують впізнаваність закладу;
  • допомагають виділитися серед конкурентів;
  • коштують недорого;
  • допомагають наголосити на унікальності продукту.

Хоча брендований одноразовий посуд не замінить повноцінної рекламної компанії, проте коштуватиме він набагато дешевше. Ефект від використання таких аксесуарів буде постійним. Те саме можна сказати і про трубочки. Вони упаковуються в індивідуальне пакування з логотипом. Безкоштовна реклама бренду працює в кожній чашці кави. В УкрТопПласт можна купити трубочки для напоїв білого, чорного, жовтого, зеленого, червоного, фіолетового, оранжевого кольору. Багата палітра виробів дозволяє вибрати той варіант, який буде відповідати корпоративним кольорам кав’ярні. Замовляйте продукцію на 5-6 місяців, щоб не відчути дефіцит її вже через пару місяців. Контролюйте запаси, своєчасно поповнюйте їх. Тільки уявіть, як швидко кав’ярня стане відомою, якщо щодня сотня стаканчиків із вашим логотипом буде розходитися по всьому місту.

Наступний важливий етап – просування бренду у мережі. Запросіть професійного фотографа. Колаж із яскравими картинками прикрасить сайт та соціальні мережі. Створений візуальний портрет сторінок у Фейсбуці Інстаграмі допоможе бренду зміцнитися на ринку. Поновлюйте контент кілька разів на місяць. Нехай фотограф приходить до кав’ярні, робить фото відвідувачів (за їхньою згодою), гарне сервірування столів, вітрини, персонал. Розповідайте в соціальних мережах про знижки, акції, пропозиції. Розповідайте прості історії із життя закладу. Поділіться з клієнтами інформації про те, звідки ви привозите зерно, як варите каву, які рецепти у вас фірмові. Станьте найкращим другом для своїх клієнтів. А щоб відвідувачі підписувалися на вас у соціальних мережах, запропонуйте програму лояльності для передплатників.

Пам’ятайте, що чим більше інвестиції ви вкладаєте в клієнта, то більше він витратить у кав’ярні. Адже він почуватиметься у вас, як у гостях у найкращого друга. При цьому маркетингові заходи не повинні бути спонтанними. Потрібна стратегія, продумана та логічна. Тоді рекламна кампанія дасть необхідний результат. Вкладатися в маркетинг потрібно грамотно, щоб із кожним заходом цільова аудиторія зростала.

Чи можна відкрити кав’ярню без допомоги зі сторони

Звичайно! Відносно простий бізнес не вимагає найвищих підприємницьких знань на момент відкриття. Але робити все грамотно і швидко можна лише в тому випадку, якщо на кожному етапі вам допомагатимуть експерти.

Не обов’язково наймати спеціалістів різного профілю. Це можуть бути разові своєчасні консультації. Вони потрібні, щоб не допустити помилок. Адже для унікального проекту немає універсального рішення.

Що робити, щоб клієнт повертався до кав’ярні

Ви повинні зрозуміти один момент: споживачі пили каву до відкриття вашої кав’ярні, будуть пити її, навіть якщо ви закриєтесь. Тому головне питання, яке ви повинні щодня ставити перед собою, звучить наступним чином: «Що може змусити клієнта купувати каву у вас?».

Досвідчені ресторатори пропонують свою схему, яка гарантує повернення клієнта:

  • зручне розташування;
  • привабливий інтер’єр;
  • відмінна кава;
  • гарний сервіс.

Коли хоч одного пункту не дотримано, відбувається втрата відвідувачів.

Про перші три пункти вже говорили. Зупинимося на сервісі. Коли ви йдете у гості, ви йдете до людини, а не до квартири. Так само і з кав’ярнею. Уявіть, що ваш клієнт це ваш гість. Співробітники мають щиро радіти відвідувачам. При цьому не намагайтеся потоваришувати з клієнтами. Важливо зберегти дистанцію “бариста – відвідувач”. Інакше клієнт обходитиме заклад, якщо буде не готовий продовжити спілкування.

Цікава інформація: Середній чек безпосередньо залежить від таланту бариста зустрічати гостей. Запропонувати товар, розписати його унікальність зможе лише захоплена людина.

Підсумки: скільки коштує відкрити кав’ярню

Сказати однозначно, скільки коштує відкрити кав’ярню в Україні, не можна. Все залежить від розмаху, формату, концепції закладу. У середньому початкові вкладення за кожен кв. метр приміщення складає $800-1000. Ця сума включає:

  • послуги дизайнера та ремонт приміщення;
  • закупівлю обладнання та інвентарю;
  • меблювання;
  • першу закупівлю сировини;
  • візуальну рекламну кампанію до дати відкриття закладу.

Коли ви складете бізнес-план, пропишете всі статті витрат, вам стане зрозуміло, скільки потрібно на відкриття кав’ярні. Але не варто розраховувати, що ця сума буде остаточною. Додайте до неї ще 30% на витрати, які вилазять несподівано.

Підсумки: що потрібно для відкриття кав’ярні

Список ключових етапів виглядає так:

  • Створення концепції.
  • Розрахунок бюджету.
  • Вибір приміщення.
  • Підготовка пакету документів, реєстрація бізнесу.
  • Закупівля обладнання та меблів.
  • Підписання договорів із постачальниками.
  • Наймання персоналу.
  • Запуск рекламної кампанії.

Це є основні пункти. Але їх може бути набагато більше. Кожен пункт можна доповнити підпунктами. Ними ми пробіглися вище.

Як швидко окупиться кав’ярня?

За умови правильного підходу до справи, прибуток бізнесу почне приносити на третій місяць після відкриття. Саме стільки потрібно клієнтам, щоб «визнати» нову кав’ярню та почати регулярно її відвідувати. Повністю окупиться кав’ярня приблизно за рік. Цей термін для невеликих закладів громадського харчування експерти називають чудовим. У цей час можна буде подумати про відкриття другої точки.

Переваги та недоліки кавового бізнесу

У цьому напрямі бізнесу незаперечних плюсів більше, ніж відносних мінусів:

  • Каву люблять, її п’ють. Двоє з трьох українців розпочинають свій день із міцного ароматного напою.
  • Споживачі починають розумітися на каві, тому шукають торгові точки, де можна скуштувати оригінальний смак або випити напій високої якості.
  • Популярність кави дозволяє легко масштабувати та просувати кавовий бізнес.
  • У кав’ярень із грамотною концепцією, гарним позиціонуванням успішне майбутнє.
  • Бізнес прогорить, якщо в ньому не розумітися, якщо пустити справу на самоплив.
  • Важливо контролювати витрати. Хоча це правило підходить для будь-якої комерції.
  • Маркетинг дуже важливий. Він дозволить розповісти про унікальний формат закладу великої кількості людей.
  • Замовляти одноразовий посуд краще одразу з логотипом. Його нанесення коштуватиме недорого, а ефект від такого кроку буде відмінним.
  • За умови правильної організації бізнесу прибуток піде вже через кілька місяців. Повна окупність витрат очікується за рік.

Цікава інформація: За темпами розвитку кавового ринку Україна входить у ТОП серед країн Європи. І досі, незважаючи на безліч кав’ярень, ринок не насичений пропозиціями. Тому, якщо вас цікавить міцний ароматний бізнес, дійте.

Поділитися з друзями:

Вам також буде цікаво

БРЕНДУВАННЯ КАВ’ЯРЕНЬ – ЗАПОРУКА УСПІШНОГО БІЗНЕСУ

Щоб виділитися серед безлічі конкурентів, потрібен фірмовий стиль і відомий бренд.

Детальніше
ВИДИ ПЛАСТИКОВИХ КРИШОК ДЛЯ КАВИ

Висока швидкість життя диктує свої умови. І все більше аксесуарів, повсякденних дрібниць, пропонуються виробниками з урахуванням життя «у русі».

Детальніше
ЯК ВИБРАТИ ПРАВИЛЬНУ КАВОВУ КРИШКУ ДЛЯ ВАШОГО БІЗНЕСУ

Якщо ви вирішили розвиватись у гастрономічній сфері, ви повинні розуміти, що важлива абсолютно кожна деталь.

Детальніше
ЕВОЛЮЦІЯ ПЛАСТИКОВИХ КРИШОК ДЛЯ КАВИ

Кожна людина, яка хоч раз купувала напій на виніс, змогла оцінити користь такого аксесуара, як кришка для одноразового стаканчика.

Детальніше
КАВОВІ КРИШКИ ТА БЕЗПЕКА

Роль одноразового посуду у сучасному житті важко переоцінити. Ми з нею стикаємося повсякденно і навіть не помічаємо, наскільки змінився матеріал, структура та форма аксесуарів одноразового використання.

Детальніше
ТРУБОЧКИ ДЛЯ КАВ’ЯРНІ – НЕВЕЛИКА ДЕТАЛЬ ВЕЛИКОГО БІЗНЕСУ

Як виділитись серед конкурентів? У цьому вам допоможуть одноразові трубочки для напоїв.

Детальніше

Бажаєте придбати бумажні стакани до пластикових кришок?